Google, PageRank a zpětné odkazy

Proč Google vidí méně zpětných odkazů než Yahoo?

Poslední dobou se častokrát setkávám s otázkou, proč Google registruje podstatně menší množství zpětných odkazů než např. Yahoo, Altavista atd... Vyzkoušíte si to zadáním výrazu "link:www.mojedomena.cz" do Googlu a pak třeba do Yahoo. Rozdíl by měl být znatelný.


Tento fakt podstatně ovlivňuje hodnotu PageRank, která se vypočítává jen ze zpětných odkazů. Některé zdroje tvrdí, že příčinou je nízký PageRank odkazujících webů, ale tahle odpověď mě neuspokojila, protože Google ignoruje i odkazy z katalogů s vyšším PageRankem. Trochu jsem zapátral a tady je odpověď:


Podle Googlu se do zpětných odkazů započítávají jen takzvané "přirozeně vzniklé odkazy". Co tím chtěl vývojář Googlu říci? Jedná se o odkazy, které vznikli na internetu přirozeně, jako reakce na obsah odkazovaného webu. Názorně řečeno, uživatel navštíví mé stránky, jejich obsah se mu líbí, proto na ně odkáže ze svých stránek.


Podle mě tedy Google vyvinul algoritmus, na základě kterého nějakým způsobem vydedukuje, jestli jde o odkaz "uměle" vytvořený za účelem zvýšení pozice ve výsledcích vyhledávačů, nebo odkaz vzniklý "přirozeně" - takový odkaz pak zaindexuje. Účelem tedy má být preferování (a tedy i publikování) kvalitního obsahu webů před snahou o oblbnutí vyhledávačů. Otázkou potom ale zůstává, nakolik je tento algoritmus spolehlivý...